Home » Contact » Veel gestelde vragen

Omdat wij u zo goed mogelijk van dienst willen zijn beantwoorden wij hieronder de meeste gestelde vragen.

Staat uw vraag er alsnog niet bij hieronder, stel deze dan alsnog via het contact formulier.

 


  • Help, dit word onze eerste keer dat wij sinterklaas gaan vieren met het gezin. Hoe gaat dit in zijn werk en wat wordt er van ons verwacht?

 

Ieder jaar sturen wij naar iedereen die ons reserveert een werkwijze & reglement mee.
Hierin staat wat er van u en uw gezin verwacht wordt.
Ook staat er in wat wij nodig achten, en de do's en dont's.
Geen enkel huis bezoek is hetzelfde, en dat maakt het juist zo leuk!
U mag zelf bepalen hoe u de avond invult.
Want de één houd het liever eenvoudig, en de ander juist uitgebreid met alles erop en eraan.
In onze werkwijze vertellen wij u wat u van ons allemaal kunt verwachten.
Op aanvraag kan de werkwijze naar u gestuurd worden zodat u een idee krijgt hoe wij werken.


  • Hoelang moet ik sinterklaas reserveren?

 

Wij hanteren de volgende methode.
Bij gezinnen tot en met 3 kinderen is 20 minuten voldoende.
Sinterklaas heeft ruim de tijd om ieder kindje naar voren te halen. 
Dan wordt er door sinterklaas iets voorgelezen uit het grote boek, en krijgt ieder kindje alvast 1 cadeau. Bij gezinnen met meer dan 3 kinderen adviseren wij u ons 30 minuten te reserveren of langer indien gewenst.


  • Wat zit er allemaal bij de prijs inbegrepen, en waar moet ik zelf voor zorgen?

 

Sinterklaas komt altijd met de hoofdpiet en 2 andere pieten op bezoek.
Wij nemen voldoende strooigoed mee en zullen deze ruimschoots uitdelen - strooien.
Het strooigoed bestaat uit: Kruidnoten (pepernoten), schuimpjes, hartjes.
Ook de gemaakte reiskosten (benzine vergoeding) is bij de prijs inbegrepen.
Het enigste waar u voor moet zorgen zijn de cadeautjes (ingepakt) voorzien van naam stickers, en de warme keeltjes wanneer sinterklaas naar binnen wordt gezongen.


  • Hoe gaat de betaling in zijn werk?

 

Voor particulieren (huisbezoeken) & verenigingen is de betaling op de dag dat sinterklaas langs komt.
Het bedrag moet contant in een enveloppe zitten welke u aan de hoofdpiet of sinterklaas kunt geven voor - tijdens het bezoek, of wanneer wij weggaan bij de voordeur.
Graag ten alle tijden uit het zicht van de kinderen overhandigen!

 

Voor zakelijke bezoeken (bedrijven, winkelcentrum, evenementen - feesten) moet het afgesproken complete bedrag minimaal 7 dagen voor bezoek datum op onze bank rekening nummer zijn bijgeschreven. Indien dit niet 7 dagen voor afgesproken datum op de bank staat bijgeschreven zijn wij genoodzaakt de afspraak te annuleren. 


  • Mogen de kinderen de stoel van sinterklaas versieren?

 

Als de kinderen weten dat sinterklaas langs zal komen, is er niks leukers om alvast met de kinderen 'voorbereidingen' te treffen.
Mochten jullie een stoel willen versieren gelieve met een aantal dingen rekening mee te houden.
Ten eerste zit sinterklaas graag op een hoge stoel met een rechte leuning.
Sinterklaas die onderuit gezakt in een lounge stoel, of op een bureau stoel zit ziet er niet uit en is ook niet praktisch wanneer de kinderen op schoot willen.
Ook gelieve geen crepe papier gebruiken, want door de warmte in samenwerking met vocht van buiten kunnen deze afgeven op onze kostuums.
Ballonnen, vlaggetjes enzovoort is allemaal geen probleem!


  • Wat willen de pieten & sinterklaas drinken tijdens het bezoek?

 

Bij ieder bezoek word deze vraag aan ons gesteld.
En hoe aardig het ook is wijzen wij deze vraag vaak af.
Wij drinken in de auto wanneer wij onderweg zijn naar een volgend bezoek.
Dit voorkomt onder andere dat er drinken over onze kostuums kan vallen enzovoort.


  • Op welke manier volgen jullie het pietendiscussie, en hoe geven jullie hier vorm aan?

 

Aller eerst respecteren wij iedereen zijn mening.
Echter zijn wij van 'Sinterklaas Team Veluwe' van mening dat zwarte piet bij het Sinterklaas sprookje hoort.
En het dus niet een negatieve - racistische stereotype is.
Een piet word bruin van de roet in de schoorsteen, en de warme zon in Spanje.
Onze pieten zijn en blijven gewoon bruin zoals zij altijd zijn geweest.
Roetveeg, gekleurde, regenboog, paars of roze pieten zult u dus niet bij ons aantreffen!


  • Wij willen tijdens het bezoek van Sinterklaas Oma - Opa graag in het zonnetje zetten, is dit mogelijk?

 

Wij komen in eerste instantie voor de gelovige kinderen.
Als de kinderen bij sinterklaas zijn geweest is er altijd ruimte voor opa en of oma naar de sint te roepen.
Echter moet er wel rekening worden gehouden met de gelovige kinderen. 
 


  • Ik heb via de reserveringsformulier een reservering gemaakt, is mijn reservering nu definitief?

 

Wij streven iedereen binnen 48 uur te woord te staan.
Nadat wij u van onze kant een bevestiging hebben gestuurd bent u zeker van een bezoek.


  • Onze kinderen luisteren - eten niet goed. Kan sinterklaas hier iets over zeggen zodat de kinderen weer luisteren en of goed eten?

 

Nee, sinterklaas is geen opvoed deskundige en hierin zullen wij in geen enkele vorm mee helpen.
Sinterklaas en de Pieten zijn en blijven ten alle tijden kindervrienden!


  • Ik zou graag willen meedoen / meehelpen. Kan ik misschien iets voor jullie betekenen?

 

Extra handjes en of hulp is altijd fijn.
Wij bieden iedereen graag een kans om een keer met ons mee te gaan wanneer wij op pad gaan.
Indien je je rol erg goed beheerst, en je dit aan ons laat zien, is het altijd bespreekbaar dat je als vaste kracht word opgenomen binnen ons team. 
Een eigen kostuum heeft ze voorkeur maar is geen pré. 
http://sinterklaasteamveluwe.jouwweb.nl/contact/aanmelding-hulppiet